Prowadzenie gabinetu lekarskiego, czy też przychodni, to nie tylko przyjmowanie pacjentów. To także odpowiedzialności za prowadzenie dokumentacji medycznej, przekazywanie informacji do NFZ oraz ZUS, czy też zarządzanie jednostką medyczną. Wymaga to wypełnienia licznych dokumentów i kontrolowania zmieniających się przepisów. Czy można w jakiś sposób ułatwić te zadania? Oczywiście, dobry program do obsługi przychodni lub gabinetu lekarskiego na pewno w tym pomoże.
Program do obsługi przychodni — jak pozwala oszczędzić na czasie
Oprogramowanie dla placówek medycznych to nie tylko wygoda przy prowadzeniu elektronicznej dokumentacji medycznej. To również liczne funkcje ułatwiające prowadzenia i zarządzanie przychodnią i gabinetami lekarskimi.
Zarządzanie kalendarzem wizyt w wersji elektronicznej oraz możliwość rejestracji online samodzielnie przez pacjentów to z pewnością ogromne ułatwienie, nie tylko dla lekarzy, ale również innych pracowników, a także samych pacjentów. Nie trzeba godzinami wydzwaniać i czekać aż, ktoś w końcu odbierze telefon. Temat znany wielu chorym bardzo dobrze. Wystarczy wejść na stronę gabinetu lub przychodni i wybrać dogodny termin.
Dodatkowym udogodnieniem jest automatyczne wysyłanie SMS-ów, które przypominają zarejestrowanym pacjentom o zbliżającym się terminie wizyty, z możliwością ich potwierdzenia lub odwołania. Informacje automatycznie aktualizują się w elektronicznym kalendarzu wizyt, dzięki czemu inni pacjenci mogą skorzystać z wolnego terminu.
Wszystko w jednym miejscu i pod ręką — czyli wygodna aplikacja medyczna
Oprogramowanie medyczne dla przychodni i gabinetów lekarskich wykorzystujące chmurę do zapisywania danych znacznie ułatwią pracę lekarzom niezależnie od miejsca, w którym się znajduje. Aplikacja medyczna, którą można zainstalować również na telefonie lub tablecie, umożliwia korzystanie z oprogramowania między innymi podczas wizyt domowych.
Dzięki aplikacji medycznej lekarz ma dostęp do wszystkich informacji dotyczących pacjenta, jego historii choroby, zaleceń wystawionych przez specjalistów oraz przyjmowanych obecnie leków. Co więcej, korzystając z nowoczesnego oprogramowania dla przychodni i gabinetów lekarskich, można również wystawić e-receptę oraz zwolnienie lekarskie.
Jest to bardzo wygodne rozwiązanie dla lekarzy oraz samych pacjentów, którzy nie muszą non stop posiadać przy sobie pełnej dokumentacji dotyczącej przebiegu choroby.
Gwarancja bezpiecznego użytkowania oprogramowania dla przychodni
By korzystanie z oprogramowania dla przychodni było bezpieczne, musi być ono odpowiednio zabezpieczone. Warto pamiętać, że informacje dotyczące pacjentów, takie jak rozpoznanie, historia choroby, czy przyjmowane leczenie, a także dane kontaktowe należą do danych poufnych i podlegają szczególnej ochronie. Właśnie dlatego tak istotne jest by zabezpieczone były nie tylko serwery zewnętrzne, na których są one przechowywane, za co odpowiedzialność bierze firma, która oferuje swoje usługi, lecz także dane na nich przechowywane.
Usługodawca musi zapewnić fizyczne bezpieczeństwo serwerów, szyfrowanie danych, zabezpieczenie przed niepowołanym dostępem oraz tworzenie kopii bezpieczeństwa zapisywanych na innych serwerach, by razie awarii można było je odzyskać.
Administratorem danych są osoby pracujące w przychodni lub gabinecie i to one odpowiadają za udzielanie dostępu do aplikacji, zakres odpowiedzialności użytkowników oraz bezpieczeństwo logowania. Wysoka klasa bezpieczeństwa oprogramowania medycznego dla przychodni do między innymi kilkuetapowe logowanie z wykorzystaniem haseł SMS, które eliminują możliwość korzystania z dostępu osób trzecich.
Indywidualizacja oprogramowania medycznego — dopasuj ją do swoich potrzeb
Nowoczesne oprogramowanie medyczne ułatwiające pracę lekarzom i personelowi pomocniczemu powinien być nie tylko intuicyjny i łatwy w użyciu, lecz także umożliwiać tworzenie nieskończonej ilości kartotek pacjentów.
Programy medyczne dla przychodni muszą umożliwiać korzystanie z systemu wszystkim pracownikom, którzy będą tego potrzebować, bez ograniczeń ilościowych. Niezwykle istotną jednak kwestią, jest możliwość indywidualnego dostosowywania poziomu dostępu zależnie od pełnionej funkcji. Na przykład osoby odpowiadające za rejestrację pacjentów, muszą mieć wgląd w dane kontaktowe, czy kalendarz wizyt, nie powinny jednak mieć dostępu do wyników, czy historii choroby pacjenta.
Ważna jest również możliwość dopasowania funkcji i personalizacja systemu dla lekarzy różnych specjalizacji, w tym tworzenie własnych formularzy i szablonów opisów. Dzięki temu niezależnie, czy będzie korzystał z niego internista, chirurg, czy ginekolog, każdy łatwo i szybko będzie mógł uzupełnić wymagane dane pacjenta.
Takie rozwiązania nie tylko ułatwiają pracę lekarzom, ale również zarządzanie gabinetem medycznym, czy całą przychodnią. Dlatego warto korzystać z nowoczesnych systemów medycznych do prowadzenia gabinetu lekarskiego lub przychodni, takich jak medchart.pl.